استغاثت #الفنانة _نادية _رشاد _من_ قانون_ الإيجار_ القديم_ معبرة عن قلقها من فقدان شقتها.وقالت نادية، في تصريحات خاصة صحفية: “أنا عايشة في إيجار قديم ومن# سكان _المهندسين_ وأنا بستغيث من القانون لاني عايشة في شقتي بقالي سنين، وعقد الإيجار بيني وبين المالك مباشرة يعني مش ورثاها من والدي أو والدتي..مقدرش أشيل عفشي وأمشي وأنا في صحتي المتدهورة دي،وأنا مع تحريك الأجرة والأسعار ومعنديش مشكلة في ده وموافقة عليه، بس عندي أزمة كبيرة اني أتنقل من شقتي وأنا ست كبيرة ومش هعرف أعيش غير فيها الباقي من حياتي، وأي حاجة تانية غير كدة مش مقبولة بالنسبالي..صاحب العمارة راجل محترم، ولما خدت منه الشقة كإيجار قديم كان بالتراضي بينا ولم يكن بالغصب، ولكنه رافض ياخد مني إيجار الشقة لحد ما يتحدد القانون ويصدر رسميا ويتم العمل به”.
الوسوم#الموقع#نادية_رشاد_تستغيث_قانون_الايجار_القديم_المهندسين_شقة_elmaw2a3.net
شاهد أيضاً
ياسمينا العبد في «On The Road» مع بلال العربي: “الشهرة المبكرة ليست سهلة، جيلنا مظلوم ووجود الدعم الحقيقي سر الاستمرار”
كتبت/ مروة حسن(القاهرة) في حلقة جديدة من# برنامج_ «On_ The_ Road» _مع _الإعلامي_ بلال_ العربي_ …
الموقع – مجلة الكترونية فنية شاملة elmaw2a3