الجمعة , يونيو 26 2026

نادية رشاد تستغيث والسبب؟

استغاثت #الفنانة _نادية _رشاد _من_ قانون_ الإيجار_ القديم_ معبرة عن قلقها من فقدان شقتها.وقالت نادية، في تصريحات خاصة صحفية: “أنا عايشة في إيجار قديم ومن# سكان _المهندسين_ وأنا بستغيث من القانون لاني عايشة في شقتي بقالي سنين، وعقد الإيجار بيني وبين المالك مباشرة يعني مش ورثاها من والدي أو والدتي..مقدرش أشيل عفشي وأمشي وأنا في صحتي المتدهورة دي،وأنا مع تحريك الأجرة والأسعار ومعنديش مشكلة في ده وموافقة عليه، بس عندي أزمة كبيرة اني أتنقل من شقتي وأنا ست كبيرة ومش هعرف أعيش غير فيها الباقي من حياتي، وأي حاجة تانية غير كدة مش مقبولة بالنسبالي..صاحب العمارة راجل محترم، ولما خدت منه الشقة كإيجار قديم كان بالتراضي بينا ولم يكن بالغصب، ولكنه رافض ياخد مني إيجار الشقة لحد ما يتحدد القانون ويصدر رسميا ويتم العمل به”.

شاهد أيضاً

مهرجان القاهرة السينمائي الدولي يشارك في فعاليات “أسبوع الحزام والطريق للسينما” بمهرجان شنغهاي السينمائي الدولي

شارك #مهرجان_ القاهرة_ السينمائي_ الدولي_ في _فعاليات _”أسبوع_ الحزام _والطريق _للسينما”_ التي تُقام على هامش …

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *