الإثنين , مايو 6 2024

ايمن سلامة يسيء للصبوحة:” بتغني وبتتجوز كتير” وابنة شقيقتها جانو تُصعد الموقف ورد ناري!!

الاسطورة

متابعة/ حسانة سليم

رد السيناريست المصري ايمن سلامة على ما تردد حول سرقة سيناريو مسلسل “الشحرورة” الذي يروي قصة حياة الفنانة اللبنانية الراحلة صباح منه وتقديمه بواسطة كاتب آخر .. فقال أثناء استضافته  ببرنامج ” العرافة” الذي تقدمه الإعلامية بسمة وهبه أنه كان قد عقد جلسة مع المنتج ” صادق ا الصباح منتج المسلسل ووجد أن قصة حياة الشحرورة لا تستوعب عمل درامي .. وأضاف ايمن سلامة، أنه لا يعتبر قصة حياة الفنانة  صباح النموذج الذي يحب أن يقدمه مع احترامه لها كفنانة وعلق على ذلك قائلا : ” الحياة بتاعتها هي ست بتتجوز رجالة وبتغني، فأنا قولت أقدم النموذج ده ليه .. فكان مني اعتذار لشركة الإنتاج .. أنا مش هقدم هذا النموذج للمجتمع، أنا لما أقدم نموذج يكون ست بتقدم حاجة معينة، فيه رحلة كفاح “..

طبعاً هذا التصريح أثار حفيظة الكثيرين من عشاق الاسطورة صباح سواء في لبنان أو مصر او باقي الدول العربية، وكان اول رد عليه من ابنة شقيقتها نجاة الفنانة جانو التي كتبت على الفيسبوك:”hلنهارده السيناريست ايمن سلامة مع د.بسمة وهبة بتسأله ليه ما رضيش يكتب مسلسل الشحرورة قالها بالحرف حسيت ان ما فيش حاجة تتكتب مع احترامي دي ست بتتجوز كتير وبتغني ما فيش اي كفاح في حياتها ..ايه الكلام الفارغ اللي بتقوله؟ دا عيب عليك الكلام دا انت ما تعرفش اي حاجة عن حياة الاسطورة صباح اللي تشرف اي عمل؟ انشالله بس تيجي سيرتها فيه مش بس قصة حياتها مليانة كفاح من لما كان عندها ١٤ سنة ..يا ريت تتثقف شوية وتعرف مين السيدة صباح وعملت ايه لبلدها ولمصر من خير وفن لن يتكرر مع اي حد تاني ..عيب الكلام دا وغير مقبول وانا مش حسكت وعايزة اعتذار منك ومن نقابة الفنانين والممثلين والمطربين والعالم كله على هذا الكلام الجارح والفارغ ..

انا قبل كده قلت كتير ممكن اسامح حد يسيء لي شخصيا بس ما بسامحش ولا بقبل اي كلمة جارحة عن حد يخصني . وطبعا اولهم خالتي وافتخر اني بنت اختها وان ربنا اختارني اتولد في هذه العائلة اللي تعبوا من اول ما اتولدوا لغاية ما فارقونا ..تعرف ايه انت عن الكفاح .؟؟؟؟..تعرف ايه عن فن السيدة صباح ..؟؟؟تعرف ايه عن الفن الاصيل ؟؟؟؟.. والاسطورة صباح واحنا ما يشرفناس اصلا ان انت وتفكيرك دا تكتب اي حرف عن السيدة العظيمة صباح “.

شاهد أيضاً

بعد 15 يوم على رحيله.. سمية الخشاب ترثي صلاح السعدني

متابعة/ حسانة سليم نعت النجمة سمية الخشاب الفنان القدير صلاح السعدني، رغم مرور أسبوعين على …

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *