الخميس , أبريل 25 2024

ارملة شقيق سعد الصغير:” رفض تسليمي الميراث وطلبني للزواج”!! المطرب يرد:” بيننا القضاء واخي لم يوقع قسيمة الزواج!!”

متابعة/ حسن الخواجة

حررت أرملة شقيق المطرب سعد الصغير محضر شرطة ضد المطرب، واتهمته بالامتناع عن تسليم ميراثها وإخفاء اسمها من إعلام الوراثة، وجاء في المحضر الذي يحمل رقم 3770 لسنة 2022، قسم شرطة شبرا، من محامي بصفته وكيلا عن سيدة تدعى هبة أرملة شقيق سعد الصغير واتهمه بالامتناع عن تسليم حصة شقيقه المتوفي محمد محمود حنفي، وإخفاء اسمها من إعلام الوراثة وذلك منذ وفاته، مما تسبب لها في أضرار مادية ومعنوية بالغة، وتم تحرير المحضر على ذلك وسوف تباشر النيابة العامة التحقيق بهذا الأمر..

وقالت السيدة هبة أرملة شقيق سعد الصغير، إن سعد الصغير طلب منها الزواج في البداية ،ولكنها رفضت وفضلت أن تبقى علاقة الصداقة بينهما، قبل أن يتقدم شقيقه للزواج منها.. وأضافت أن زوجها – شقيق الفنان سعد الصغير- قبل وفاته طلب منها أن يكتب ممتلكاته لها، خوفا من أن يطمع فيه شقيقه سعد الصغير، وهذا ما حدث بالفعل، بحد تعبيرها « اللي خاف منه حصل »..

من جهنه علف المطرب سغد الصفير برسالة إلى أرملة شقيقه،بعد ادعاءاتها حول ظلمه لها وحرمانها من ميراثها وحقها الشرعي بعد وفاة زوجها.. وقال سعد الصغير : أنتِ لو فعلًا متزوجة أخويا الله يرحمه هاتي القسيمة الصحيحة؛ لأن القسيمة اللي أنتِ ورتهالي قبل كده مكنتش عليها أمضت أخويا، ولو تعبانه وبتعملي كل ده علشان حد يصرف على علاجك، ممكن أصرف على علاجك معنديش مشكلة أنا بعالج ناس كتير مش هقولك لا، من غير أي حاجة.”.أما عن واقعة اختطافها وإجهاض جنينها بسبب الإرث، أضاف سعد الصغير: مينفعش تقولي أنك اتخطفتي ونزل الجنين طب الجنين مالوا اللي عايز يخلص هيخلص منك انتِ مش من الجنين.

 

وتابع سعد الصغير: “أنا هاخد حقي بالقانون وهرفع دعوى علشان بتشهري بيا.. علشان محدش يقولي أنت هتاخد حقك من ست، محمد أخويا مات معهوش فلوس؛ لأن احنا مكنش معانا فلوس من 18 سنة.؟ هو حد قالها اعملي كده علشان سعد الصغير يديكي فلوس، المفروض تروح تاخد حقها الأول بإعلان شرعي وبعد كده تطلع تقول إني فعلًا ظالم ومش راضي اديها حقها، لكن هي معملتش كده عشان القسيمة معليهاش إمضاء أخويا، ومش هسيبها لأن كلامها كله كدب”.

شاهد أيضاً

بدرية طلبة:” ماعنديش بنات تشتغل وممنوع تلم هدوم وتروح لبيت اهلها “

متابعة/ حسانة سليم كشفت الفنانة بدرية طلبة رأيها في إمكانية دخول بناتها الوسط الفني، بجانب …

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *